fbpx

Pikku-Syöte mukana Hyvät yritykset näkyviksi -kampanjassa


Nuoriso ja vapaa-ajankeskus Pikku-Syöte on mukana Suomalaisen Työn Liiton ja Yhteiskunnallinen yritys -merkkiyritysten Hyvät yritykset näkyviksi -kampanjassa. Kampanjan avulla haluamme tehdä yhteiskunnallisia yrityksiä tunnetuksi suurelle yleisölle ja tuoda esille niiden hyvää tekevää liiketoimintaa.

– Lähdimme mukaan kampanjaan, koska haluamme tuoda enemmän esiin toimintamme arvoperustaa sekä muistuttaa omaa henkilöstöämme, asiakkaitamme ja sidosryhmiämme kaikesta siitä hyvästä mitä voimme yhteiskunnalle yhdessä tuottaa, toteaa Pikku-Syötteen johtaja Mika Pekkala.

Yhteiskunnallinen yritys -merkki kertoo siitä, että yritys ratkoo liiketoiminnallaan yhteiskunnallisia tai ympäristöongelmia. Lisäksi ne käyttävät suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen tavoitteensa edistämiseen.

Hyvät yritykset näkyviksi -kampanjalla Suomalaisen Työn Liitto haluaa lisätä Yhteiskunnallinen yritys -merkin tunnettuutta yhdessä merkin saaneiden yritysten kanssa ja kertoa laajalle yleisölle, mistä yhteiskunnallisessa yrittämisessä oikein on kyse.

– Yhteiskunnallisen yrityksen erottaa muista yrityksistä sen ensisijainen päämäärä ja arvopohjainen missio: liiketoimintaa ja voittoa tehdään ensisijaisesti jonkin yhteiskunnallisen tai ympäristöllisen päämäärän vuoksi. Tällaiselle vastuulliselle ja yhteiskunnalliselle lähtökohdalle yritystoiminnassa on kova kysyntä, sillä 88 prosenttia kuluttajista arvostaa yrityksiä, jotka tekevät liiketoimintansa kautta yhteiskunnallista hyvää, kertoo Yhteiskunnallinen yritys -merkin markkinointipäällikkö Niina Ollikka.

Pikku-Syöte on ollut Suomalaisen työn liiton jäsenyritys vuodesta 2012 ja keskukselle myönnettiin Yhteiskunnallinen yritys- merkki ensimmäistä kertaa samana vuonna.

– Ihmiset kiinnittävät enenevässä määrin huomiota siihen, minkälaiset ovat yrityksen toimintaperiaatteet ja mihin syntynyt voitto käytetään. Olemme ylpeitä siitä, että voimme sanoa palauttavamme 100 % toimintamme tuloksesta nuorisotoiminnan kehittämiseen, Pekkala kuvailee.

Lisätietoja:

Mika Pekkala, johtaja, Pikku-Syöte,
p. 050 336 2068, mika.pekkala@pikkusyote.fi

Niina Ollikka, markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto,
p. 040 674 8773, niina.ollikka@suomalainentyo.fi

Kampanjan verkkosivulta löydät lisämateriaalia: www.yhteiskunnallinenyritys.fi
Lisää Pikku-Syötteen yhteiskuntavastuusta: https://pikkusyote.fi/info/yhteiskunnallisuus/

Osallistu keskusteluun somessa: #yhteiskunnallinenyritys #pikkusyöte #pikkusenparempi

Hyvät yritykset näkyviksi -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton ja Yhteiskunnallisten yritys -merkkiyritysten yhteinen kampanja. Kampanjan tehtävänä on lisätä Yhteiskunnallinen yritys -merkin tunnettuutta ja tietoisuutta niiden hyvää tekevästä liiketoiminnasta. www.yhteiskunnallinenyritys.fi